top of page
2022_08_25_13_09_58_section-bg-2.webp

Co to jest Play Therapy

Poprzez bawienie się terapeuci mogą pomóc dzieciom nauczyć się bardziej adaptacyjnych zachowań w sytuacjach, w których dziecko prezentuje deficyty emocjonalne, czy społeczne

O mnie

Moją pasją jest terapia dzieci i rozwój ich potencjału poprzez stworzenie im warunków, w których poznają własne możliwości, zbudują poczucie własnej wartości, odnajdą odpowiedź na najważniejsze pytanie w ich życiu: Kim jestem?

Nina Ambroziak

Nina Ambroziak
Nina Ambroziak

​Chciałabym podzielić się z Wami swoją historią i misją, jaka towarzyszy mi w ramach mojej pracy zawodowej. To dla mnie bardzo ważne, byście poznali lepiej: mnie, moje doświadczenie oraz zakres moich działań.


Jestem psychologiem, terapeutą integracji sensorycznej oraz terapeutą, superwizorem i certyfikowanym trenerem Play & Creative Therapy – jedynym w Polsce, jednym z 3 w Europie i jednym z 50 na świecie. Jako prekursorka tej metody pracy z dziećmi w Polsce organizuję i prowadzę szkolenia dla studentów, specjalistów oraz rodziców.


Od ponad 20 lat zajmuję się terapią dzieci – w tym także terapią integracji sensorycznej. Pomoc osobom nierozumianym i borykającym się z licznymi zaburzeniami od zawsze była nie tylko moją pracą, ale przede wszystkim pasją. Moje podejście do tematu terapii bardzo się zmieniło, kiedy zostałam mamą dwójki niesłyszących dzieci – wtedy problem komunikowania się i zrozumienia tych tak bliskich mi istot stał się dla mnie kluczowy. Chciałam zapewnić moim pociechom pełne wsparcie i odpowiedni rozwój, by mimo swej inności mogły wieść takie życie, jak ich rówieśnicy.


Zaczęłam więc szukać. Poznałam wiele metod terapeutycznych, zasad pracy z dziećmi, czytałam prace naukowe i przeglądałam liczne źródła, aż w końcu trafiłam na Play & Creative Art Therapy. Jest to rodzaj terapii, który pomaga dzieciom w wyrażaniu swoich emocji za pomocą zabawy. Terapeuta, który czuwa nad maluchem, daje mu przede wszystkim akceptację i wolność bycia sobą, czyli wszystko to, czego takie dziecko najbardziej potrzebuje.


Jako prekursorka tej metody w Polsce działam na różnych polach. Przede wszystkim jestem wierna mojej pasji pomagania dzieciom z różnymi zaburzeniami oraz ich rodzicom, którzy pragną zrozumieć swoje pociechy. W moim warszawskim gabinecie dzieci budują relacje z samymi sobą i ze światem, poznają swoje emocje i uczą się wykorzystywać swój potencjał, by móc rozwiązywać codzienne problemy. Z doświadczenia wiem, że najwyższymi wartościami, jakimi mogę służyć moim małym pacjentom, są szacunek i akceptacja – niezależnie od ich zaburzeń.


Uważam, że Play Therapy to metoda nadal niedostatecznie doceniana – zarówno przez środowisko psychologów, jak i przez specjalistów z innych dziedzin, dlatego też postanowiłam dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami, psychologami, nauczycielami, logopedami i fizjoterapeutami podczas szkoleń. Dzięki nim uczestnicy zyskują możliwość prowadzenia terapii z dziećmi o różnych zaburzeniach i na różnym poziomie rozwoju intelektualnego.


Jeśli potrzebujecie mojego wsparcia, wiedzy czy doświadczenia – zapraszam do kontaktu – postaram się pomóc.

paralax.png

Doświadczenie zawodowe

wykładowca,

trener Play Therapy

psycholog,

terapeuta Play Therapy

psycholog,

terapeuta Play Therapy

psycholog

psycholog,

terapeuta

wykładowca studiów podyplomowych

Play Therapy Poland- Dyrektor ds Szkoleń, TrenerLeeds Beckett University- Londyn

Gabinet Play Therapy- Warszawa

Przedszkola Niepubliczne- psycholog, terapeuta Play Therapy Pracownia Psychologiczna Ego - Warszawa

Instytut Matki i Dziecka: Klinika Laryngologii i Audiologii w Warszawie

Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży Z Wadą Słuchu Usłyszeć Świat w Warszawie

Akademia Profesjonalnego Nauczyciela

Kwalifikacje

2023

Training as a Filial Play Trainer and Course Director- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychotherapy

2019

Training as a Diploma Trainer and Course Director- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychoterapy

2017

Certificate Course Director II- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychoterapy

Post Graduate Diploma in Practice Based Play Therapy- 30-day training course accredited by PTUK, PTI, Leeds Beckett University

2016

Certificate Course Director I- training approved by Play Therapy International and Academy of Play and Child Psychoterapy

Clinical Supervisor - training course approved by PTUK, accredited by the Professional Standars Authority and recognised as a Post Qualifying course by Leeds Beckett University​​

2015

Post Graduate Diploma in Play Therapy - training course approved by Play Therapy UK, training course approved by Play Therapy International and Leeds Beckett University

2014

Postagraduate Certificate in Therapeutic Play Skills- training accredited by Canterbury Christ Church University​

Postagraduate Certificate In Therapeutic Play -Certficate of Practice accredited by International Board of Examiners of Child and Play Therapy

2011

Studia Podyplomowe: Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny- Uniwersytet Warszawski​​

2004

Dyplom magistra Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku: Psychologia (Warsaw School of Social Psychology: Division of Psychology)

Szkolenia

2023

Szkolenie TraumaPlay Foundational Training- Trauma Play Institute- Paris Goodyear Brown

2016

Szkolenie: Prawne Aspekty Wykonywania Zawodu Psychologa/Psychoterapeuty

Szkolenie: Gestalt Play Therapy- Instytut Doświadczani

2015

Szkolenie: Psychoterapia oparta na mentalizacji (MBT- Mentalization Based Treatment) -Laboratorium

 

Psychoedukacji w Warszawie oraz Pracownia Psychoterapii Humani w Poznaniu we współpracy Anna Freud Centre w Londynie

2010

Certificate of Completion: Sensory Integration Assessment and Intervention for Individuals with Autism. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

2009

Szkolenie: Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR. Pracownia Testów Psychologicznych.

Certificate of Completion: Clinical Assessment and Practical Interventions for Praxis: From Ideation to Execution . Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

Szkolenie: Neuroobrazowanie struktury i funkcji ludzkiego mózgu cz.I, cz.II- Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.

Kurs: Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych według metody dr Swietłany.Masgutowej- cz.I.- Międzynarodowy Instytut Dr Swietłany Masgutowej.

Kurs: Diagnozowanie integracji odruchów dynamicznych i posturalnych- cz. I- Aspekt neurosensomotoryczny dr Swietłany Masgutowej- Międzynarodowy Instytut Dr Swietłany Masgutowej.​

2008

Kurs dla nauczycieli nt. Rozpoznawania i terapii opóźnienia neurorozwojowego u dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce, wg integracji odruchów Dr Sally Goddard- The Institute for Neuro- Physiological Psychology INPP Ltd.

2007

Warsztaty doskonalące dla terapeutów Integracji Sensorycznej. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

Diagnoza psychologiczna dziecka z objawami nadpobudliwości psychoruchowej. Szkolenie Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka PTP.​

2006

Diagnoza i terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej. Szkolenie II stopnia. Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej.

Wczesna Interwencja. Wybrane zagadnienia związane z diagnozą i terapią dziecka w wieku 0-6 lat z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego- kurs doskonalący w CMPPP.

Wideotrening Komunikacji- kurs wprowadzający do metody. CMPPP.

2005

Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej. Szkolenie I stopnia. Ośrodek Szkoleń dla Nauczycieli.

2003-2004

Socjoterapia Dzieci i Młodzieży- moduł specjalizacyjny w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

bottom of page