Akceptacja warsztatu Play Therapy podczas 17.Międzynarodowej Konferencji ECArTE Art Therapies ECARTE w Belgii 11-14.09.2024
Z dumą informujemy o tym, że nasz warsztat przygotowany przez Ninę Ambroziak i Anię Tuchowską- Chmurę pt. “Discovering the dignity of the individual and hope through Play Therapy” (“Odkrywanie godności jednostki i nadziei poprzez Play Therapy”) został zaakceptowany po rygorystycznym procesie weryfikacji przez Komisję Naukową Seventeenth European Arts Therapies Conference (17.Miedzynarodowej Konferencji ECArTE 2024 Art Therapies) zatytułowanej Singing about the dark times: Creation and Resistance in the arts therapies. Konferencja odbędzie się w Ghant w Belgii w dniach 11-14 września 2024. Serdecznie zapraszamy na to wspaniałe wydarzenie !
Poniżej zamieszczamy abstrakt dotyczący naszego warsztatu, z którego dowiecie się o naszych założeniach, celach i filozofii Play Therapy, którą chcemy zaprezentować przez ćwiczenia podczas Konferencji.
Szacunek dla godności dziecka poprzez niedyrektywność terapeuty oraz budowanie nadziei poprzez wyzwalanie w dziecku jego potencjału do rozwiązywania swoich problemów- są nieodłącznymi elementami procesu terapeutycznego dzieci. Jednym z innowacyjnych w Polsce podejść terapeutycznych jest Play Therapy. Ten holistyczny i integracyjny sposób terapii dzieci i młodzieży został zapoczątkowany przez Carla Rogersa i jego terapii skoncentrowanej na kliencie. Zainspirowana jego pracą Virginia Axline zaadoptowała to podejście do terapii dzieci tworząc zasady terapii niedyrektywnej. To podejście pozwala dzieciom w swobodny odkrywać i wyrażać siebie, eksplorować swoje emocje w bezpieczny sposób poprzez kreatywną zabawę. Odpowiednio skonstruowana przez terapeutę przestrzeń terapeutyczna zarówno ta psychologiczna, jak i fizyczna, wpływa na efektywność terapii dzieci i młodzieży. Terapia Play Therapy umożliwia dzieciom wyrażanie swoich emocji w sposób, który jest dla nich naturalny, komfortowy i dostępny w danej chwili rozwojowo. Zasady Play Therapy takie jak: akceptowanie dziecka takim jakie jest, podążanie za dzieckiem, odzwierciedlanie przez terapeutę emocji dziecka zgodnie z możliwościami emocjonalnymi dziecka – tworzą idealne warunki do rozwoju poczucia godności dzieci i młodzieży. Opór może być tutaj rozumiany jako możliwość swobodnej ekspresji siebie przez dziecko bez wpływu otoczenia i bez oceny otoczenia. Play Therapy tworzy dla dzieci i młodzieży wyjątkową przestrzeń do odkrywania siebie z godnością dla swojej wyjątkowości.
Warsztaty te będą oferować uczestnikom głębsze zrozumienie Play Therapy jako narzędzia do odkrywania godności jednostki, wyrażania oporu i inspirowania nadziei. Poprzez praktyczne ćwiczenia oraz możliwość dialogu, uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jak integrować terapię poprzez zabawę w praktyce art terapeuty.
Cele warsztatu obejmują:
1.Rozwijanie świadomości jak terapia poprzez zabawę pomaga w budowaniu i przywracaniu godności jednostki, jak pomaga jednostce wyrażać swoje uczucia i opór2.Rozwijanie świadomości jak terapia poprzez zabawę może inspirować nadzieję jednostki.