Therapy
through play
Through play, therapists can help children learn more adaptive behaviors in situations in which the child presents emotional or social deficits.
Ten model szkolenia rodziców oparty jest na mocnych stronach dziecka, a nie na podejÅ›ciu skoncentrowanym na problemach.
Rodzice mogÄ…, a nawet powinni, odgrywać istotnÄ… rolÄ™ w Å‚agodzeniu problemów emocjonalnych i behawioralnych swoich dzieci. Chociaż prowadzenie przez rodziców terapii zabaw z wÅ‚asnymi dziećmi jest niepraktyczne i nieetyczne, wysoce pożądane jest, aby wykorzystywali oni niedyrektywnÄ… zabawÄ™ jako część swoich umiejÄ™tnoÅ›ci rodzicielskich i wÅ‚aÅ›nie to szkolenie sÅ‚uży do tego. Ogólnym celem terapii relacji dziecko-rodzic jest poprawa i wzmocnienie relacji rodzic-dziecko. Zgodnie z zasadami terapii Play Therapy relacja jest postrzegana jako narzÄ™dzie procesu zmian. Dlatego celem jest pomoc rodzicowi w nawiÄ…zaniu relacji z dzieckiem w sposób, który wyzwoli w dziecku wewnÄ™trzny kierunek, konstruktywność, dążenie do przodu, kreatywność.
Ten model szkolenia rodziców oparty jest na mocnych stronach dziecka, a nie na podejÅ›ciu skoncentrowanym na problemach. Rodzice sÄ… zachÄ™cani do skupienia siÄ™ na mocnych stronach swoich dzieci, jak również na swoich wÅ‚asnych, oraz do budowania relacji na tych mocnych stronach. Nacisk kÅ‚adziony jest na przyszÅ‚ość i rozwijanie potencjaÅ‚u dziecka.
Ogólne cele terapeutyczne dla dzieci obejmujÄ…: redukcjÄ™ objawów, rozwój strategii radzenia sobie, wzrost pozytywnego poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci i pewnoÅ›ci siebie oraz bardziej pozytywne postrzeganie rodziców.
Ogólne cele terapeutyczne dla rodziców obejmujÄ…: wiÄ™kszÄ… wrażliwość na Å›wiat emocjonalny ich dzieci, bardziej pozytywne postrzeganie dzieci oraz rozwój bardziej efektywnych umiejÄ™tnoÅ›ci rodzicielskich.
Program szkolenia
I. PrzeglÄ…d gÅ‚ównych modeli Filial Play Therapy, aby umożliwić ci opracowanie podejÅ›cia, które najbardziej ci odpowiada.
II. Różnice miÄ™dzy coachingiem a mentoringiem oraz sposób, w jaki coach może przeksztaÅ‚cić siÄ™ w mentora.
III. Wybór odpowiedniego modelu coachingu - badanie teorii i stylów coachingu.
IV. Kryteria kwalifikacji dzieci i rodziców do Filial Play
V. Wybór optymalnego programu coachingu dla każdego rodzica
VI. Uzgodnienie kontraktu Filial Play z rodzicem (rodzicami)
VII. Przygotowanie rodzica do prowadzenia zajęć w domu
VIII. Trening rodziców w zakresie niedyrektywnych umiejÄ™tnoÅ›ci zabawy
IX. Monitorowanie postÄ™pów rodziny.
Terminy szkoleń
Edycja I: 29.08.2024-1.09.2024
Edycja Ii: 21-24.11.2024
Miejsce szkolenia
Warszawa
PlayTherapy Trainings
Terapia w piaskownicy
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Koszt szkolenia
4000 zł
Registration
The registration form must be filled in and signed by hand.
The form should be sent together with the confirmation of the advance payment:
- by registered mail to: Play Therapy Poland, ul. Szlachecka 14, 05-077 Warsaw,
- or by e-mail with confirmation of receipt to: info@play-therapy.pl
The fees for the training should be paid to the account of Play Therapy Poland:
Bank PKO BP: 72 1440 1185 0000 0000 0328 7742