Dlaczego warto wybrać Filial Play Coaching ?
Rodzice mogą, a nawet powinni, odgrywać istotną rolę w łagodzeniu problemów emocjonalnych i behawioralnych swoich dzieci. Chociaż prowadzenie przez rodziców terapii zabaw z własnymi dziećmi jest niepraktyczne i nieetyczne, wysoce pożądane jest, aby wykorzystywali oni niedyrektywną zabawę jako część swoich umiejętności rodzicielskich i właśnie to szkolenie służy do tego. Ogólnym celem terapii relacji dziecko-rodzic jest poprawa i wzmocnienie relacji rodzic-dziecko. Zgodnie z zasadami terapii Play Therapy relacja jest postrzegana jako narzędzie procesu zmian. Dlatego celem jest pomoc rodzicowi w nawiązaniu relacji z dzieckiem w sposób, który wyzwoli w dziecku wewnętrzny kierunek, konstruktywność, dążenie do przodu, kreatywność.
Ten model szkolenia rodziców oparty jest na mocnych stronach dziecka, a nie na podejściu skoncentrowanym na problemach. Rodzice są zachęcani do skupienia się na mocnych stronach swoich dzieci, jak również na swoich własnych, oraz do budowania relacji na tych mocnych stronach. Nacisk kładziony jest na przyszłość i rozwijanie potencjału dziecka.
Ogólne cele terapeutyczne dla dzieci obejmują: redukcję objawów, rozwój strategii radzenia sobie, wzrost pozytywnego poczucia własnej wartości i pewności siebie oraz bardziej pozytywne postrzeganie rodziców.
Ogólne cele terapeutyczne dla rodziców obejmują: większą wrażliwość na świat emocjonalny ich dzieci, bardziej pozytywne postrzeganie dzieci oraz rozwój bardziej efektywnych umiejętności rodzicielskich.
Program szkolenia Certificate in Filial Play Coaching obejmuje:
I. Przegląd głównych modeli Filial Play Therapy, aby umożliwić ci opracowanie podejścia, które najbardziej ci odpowiada.
II. Różnice między coachingiem a mentoringiem oraz sposób, w jaki coach może przekształcić się w mentora.
III. Wybór odpowiedniego modelu coachingu - badanie teorii i stylów coachingu.
IV. Kryteria kwalifikacji dzieci i rodziców do Filial Play
V. Wybór optymalnego programu coachingu dla każdego rodzica
VI. Uzgodnienie kontraktu Filial Play z rodzicem (rodzicami)
VII. Przygotowanie rodzica do prowadzenia zajęć w domu
VIII. Trening rodziców w zakresie niedyrektywnych umiejętności zabawy
IX. Monitorowanie postępów rodziny.
Aby pomyślnie ukończyć ten kurs, należy spełnić następujące kryteria:
- przeprowadzić 40 godzin coachingu/mentoringu Filial Play (w tym wszystkie sesje przygotowawcze/oceny z rodzicem/opiekunem).
- opisać wszystkie sesji coachingu/mentoringu Filial Play.
- przygotować notatki na temat każdej sesji coachingu/mentoringu Filial Play na dostarczonych formularzach. Musi to obejmować nadzór nad sesjami rodzicielskimi w domu i analizę dziennika rodzica.
- napisać dziennik refleksji dla wszystkich sesji coachingu i mentoringu (40 wpisów).
- odbyć osiem sesji superwizji z superwizorem Filial Play, który znajduje się w rejestrze terapeutów zabaw i sztuk kreatywnych PTI.
- przygotować studium przypadku do zaprezentowania podczas Follow-Up Day
- uczestniczyć w dniu follow-up
Szkolenie na trenera Filial Play Coach daje terapeutom możliwość rozszerzenia swojej praktyki o pracę z rodzicami, opiekunami i rodzinami, a także dziećmi.
Studenci, którzy pomyślnie ukończą nasz certyfikat Filial Play Coaching, będą mogli używać tytułu Filial Play Coach w rejestrze PTUK terapeutów zabaw i sztuk kreatywnych akredytowanych przez Professional Standards Authority.
EDycja I: 29.08.2024-1.09.2024
Edycja Ii: 21-24.11.2024.
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
więcejSzkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
więcej