Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu umożliwienie uczestnikom bezpiecznej praktyki w terapii dzieci oraz efektywne wykorzystanie umiejętności terapeutycznych związanych z zabawą w różnorodnych warunkach. Uczestnicy szkolenia nauczą się stosowania szerokiego zestawu metod terapeutycznych z tzw. "Play Therapy Tool-Kit", co obejmuje między innymi media kreatywne, terapię w piaskownicy, rysowanie i malowanie, ruch, dramę, opowiadania, kreatywną wizualizację, pacynki oraz pracę z gliną.
Program integruje wiele potwierdzonych dowodami naukowymi metod leczenia w ramach rozwojowo wrażliwego, opartego na zabawie kontinuum terapeutycznego. Terapia prowadzona według modelu TraumaPlay™ wykorzystuje aktualną wiedzę na temat neurobiologii zabawy i traumy, opiera się na teorii przywiązania i pozwala na elastyczne stosowanie zarówno metod niedyrektywnych, jak i dyrektywnych. Program szkolenia ma na celu wyposażenie terapeutów w bogaty zestaw technik terapeutycznych, które są związane z głównymi celami terapii traumy w ramach modelu.
W rezultacie, terapeuci uczestniczący w szkoleniu zdobędą umiejętności niezbędne do:
- Komunikowania się z dziećmi za pomocą różnorodnych technik terapeutycznych,
- Tworzenia własnej praktyki terapeutycznej,
- Przeprowadzania indywidualnych sesji terapeutycznych Play Therapy,
- Obserwacji i analizy zachowań dziecka,
- Umożliwienia dzieciom wyrażania emocji w bezpieczny sposób,
- Zrozumienia i stosowania zasad Play Therapy,
- Oceny potrzeb terapeutycznych dziecka i tworzenia warunków sprzyjających terapii traumy przez zabawę,
- Rozwoju osobistego i zawodowego w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniami traumy.
Program szkolenia Play Therapy z dziećmi po traumie
I. Ocena zdolności do kontenerowania doświadczeń traumatycznych dzieci
II. Zapoznanie z systemem : klient- terapeuta- rodzic
III. Przedstawienie i przećwiczenie aktywności związanych z kolejnymi etapami terapii Play Therapy dla dzieci po traumie
IV. Etap 1. terapii traumy :
budowanie i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dziecka
V. Etap 2. terapii traumy :
ocena i wzmocnienie umiejętności radzenia sobie przez dziecko
VI. Etap 3. terapii traumy :
kojenie fizjologii
Etap 3 A: wzmocnienie umiejętności samoregulacji
Etap 3 B: rodzice jako partnerzy
VII. Etap 4. terapii traumy :
rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
VIII. Etap 5. terapii traumy :
stopniowanie ekspozycji na bodźce związane z traumą
Etap 5 A: kontinuum ujawniania doświadczeń związanych z traumą
Etap 5 B: eksperymentowanie z zabawą
Etap 5 C: narracja do doświadczeń traumatycznych
IX. Etap 6. terapii traumy :
przyglądanie się schematom myślowym związanym z doświadczeniami traumatycznymi
X. Etap 7. terapii traumy :
Tworzenie przez terapeutę pozytywnego obrazu siebie u dziecka po traumie
XI. Kończenie procesu terapii Play Therapy w terapii traumy u dzieci.
Edycja I: 26-28.04.2024
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
więcejSzkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
więcej