Terapeuta Play Therapy jest w świecie dziecka
Terapeuta podczas procesu jest w świecie uczuć dziecka, myśli dziecka, życzeń i planów dziecka. Terapeuta podąża za dzieckiem.
Rejestracja na szkolenia PlayTherapy
Potwierdzenie przelewu zaliczki należy wysłać:
- listem poleconym na adres: Play Therapy Poland, ul. Szlachecka 14, 05-077 Warszawa,
- lub drogą elektroniczną z potwierdzeniem odbioru na adres: info@play-therapy.pl.
Opłaty za szkolenie należy wpłacać na konto Play Therapy Poland:
Bank PKO BP: 72 1440 1185 0000 0000 0328 7742
Certyfikat Standard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (SUS 2.0). Dowiedz się więcej
Szkolenia PlayTherapy
Terapia w piaskownicy
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Szkolenie akredytowane przez Play Therapy International oraz Academy of Play and Child Psychotherapy (UK)
Dla kogo jest szkolenie PlayTherapy?
Szkolenie jest przeznaczone dla specjalistów pracujących terapeutycznie z dziećmi oraz adolescentami oraz dla osób, które zamierzają rozpocząć pracę terapeutyczną. Szczególnie kierujemy to szkolenie do:
-
psychologów klinicznych
-
psychologów
-
psychoterapeutów
-
nauczycieli
-
nauczycieli wychowania przedszkolnego
-
pedagogów specjalnych
-
pielęgniarek
-
pracowników socjalnych
-
pracowników domów dziecka
-
pracowników opieki zastępczej
-
pracowników agencji adopcyjnych
-
terapeutów zajęciowych
-
pracowników Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych
-
logopedów
To szkolenie znajduje się na drugim poziomie czterostopniowego modelu treningowego PTI. Oznacza to, że biorąc udział w tym szkoleniu realizujesz od razu dwa stopnie modelu treningowego. Po ukończeniu tego szkolenia można kontynuować edukację na trzecim poziomie: Post Graduate Diploma in Play Therapy (obejmującym podejście dyrektywne i terapię grupową). Można również traktować to szkolenie jako niezależne od czterostopniowego modelu treningowego PTI.
Szkolenie zostało przygotowano w celu:
-
doskonalenia Twoich umiejętności terapeutycznych
-
rozwijania samoświadomości i świadomości procesu terapeutycznego
-
zwiększenia Twojej satysfakcji w pracy z dziećmi
-
nabycia umiejętności niezbędnych do pomagania dzieciom w rozwijaniu ich inteligencji emocjonalnej
-
nabycia umiejętności niezbędnych do łagodzenia problemów z zachowaniem i zdrowiem psychicznym dzieci
-
towarzyszenia w Twoim rozwoju osobistym
-
dostarczenia Tobie kompetencji zgodnych z Profession Structure Model
Cele szkolenia
Nadrzędnym celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom szkolenia bezpiecznej praktyki w terapii dzieci oraz efektywnego wykorzystania umiejętności terapeutycznych związanych z zabawą w zróżnicowanych warunkach. Dzięki szkoleniu terapeuta będzie mógł wspierać dziecko w pokonywaniu zarówno niewielkich, jak również umiarkowanych problemów. Podczas szkolenia uczestnicy będą przede wszystkim uczyli się stosowania zestawu metod terapeutycznych "Play Therapy Tool-Kit". Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik powinien:
-
umieć komunikować się z dzieckiem przy użyciu techniki terapeutycznych z "Play Therapy Tool- Kit" włączając w to: media kreatywne, terapię w piaskownicy, rysowanie i malowanie, ruch, dramę, opowiadania, kreatywną wizualizację, pacynki oraz glinę
-
umieć utworzyć własną praktykę terapeutyczną
-
nauczyć się praktycznych umiejętności prowadzenia z dzieckiem indywidualnej sesji terapeutycznej Play Therapy
-
umieć obserwować i analizować postawę dziecka, jego ruchy
-
umieć przygotować indywidualną dla dziecka wizualizację kreatywną
-
umieć napisać opowiadanie terapeutyczne
-
umożliwić dziecku wyrażenie swoich emocji poprzez glinę, pacynki
-
właściwie rozumieć i stosować zasady Play Therapy
-
posiadać zdolność do oceny potrzeb dziecka
-
posiadać zdolność do tworzenia warunków sprzyjających zabawie terapeutycznej
-
osiągnąć poczucie pewności siebie w stosowaniu zabawy terapeutycznej z dziećmi i adolescentami
-
nauczyć się praktycznych umiejętności terapeutycznych, które pozwalają na prowadzenie zabawy terapeutycznej
-
dostrzegać, rozumieć i doceniać zagadnienia etyczne związane z terapią dzieci
-
posiadać wiedzę dotyczącą psychologii dziecka
-
posiadać wiedzę dotyczącą teorii przywiązania oraz teorii rozwoju dziecka oraz umiejętność ich wykorzystania podczas sesji terapeutycznej
-
znaleźć odpowiedzi na pytania pojawiające się w terapii dziecka
-
mieć świadomość własnego procesu oraz rozwoju
-
zdobyć wiedzę na temat siebie